25 Temmuz 2017 Salı

DEDE KÖFTESİ

Evde yemek yapmasını da oldukça severim... Ama en çok da köfte yapıyorum bu sıralar....
Malum çocuklar köfte ve patates kızartmasını sever, benim torunçem de köfteye bayılır. Yani yiyince bayılmıyor, şaka bir yana yemesini seviyor hele birde mangalda yapınca değmeyin keyfine...
Geçenlerde köfte yapıyordum, öğünmek gibi olmasın ama her türlü köfteyi de güzel yaparım hani, İnegöl köftesi, Akçaabat köftesi, Tekirdağ köftesi vs. 
Torunçe yanıma gelip sordu;
- Bu ne köftesi dede?
Ne diyeceğimi bilemedim, İnegöl köftesi mi, Akçaabat köftesi mi, Tekirdağ köftesi mi desem, biliyorum soruların arkası gelecek kısa yoldan "Dede Köftesi" dedim, demesine de tabi yine de sorular peş peşe geldi.
Neyse yeni bir köfte icat ettim kendimce. Köfteyi yapıp bir müddet dinlenmesi için buzdolabına koydum ve bu arada mangalı yaktım. Mangal hazırlanırken arada masayı da hazır hale getirdim baktım torunçe sandalyesine oturmuş elinde çatalı hazır bekliyor..
Mangalın üzerine buzdolabında dinlenmiş köfteleri çıkarıp ızgaraya dizdim, köfteler kızarınca alıp herkesin tabağına "dede köftesini" paylaştırdım..
Hep birlikte oturup afiyetle yedik.
Şimdi her hafta sonu mecburen torunçenin isteği doğrultusunda "dede köftesi" yapıyorum..
Bize afiyet oluyor da sizlere de afiyet olması düşüncesiyle tarifini burada paylaşmak güzel olacak diye düşündüm..
Haydi bakalım dedeler yapın köfteleri sevisin torun ve torunçeler... 

DEDE Köfte Malzemeleri ;
500 gr. kıyma (Döş kıyması makbuldür hatta kasapta içine biraz baş eti de karıştırabilirsiniz)
2 adet orta boy beyaz soğan
4 diş sarımsak
2 tatlı kaşığı tuz
2 silme tatlı kaşığı karbonat
2 tatlı kaşığı kırmızı biber
2 tatlı kaşığı kimyon
2 çay kaşığı karabiber
2 yemek kaşığı zeytin yağı
isteğe bağlı olarak maydanoz


Dede Köfte Yapılışı ;
Soğanı ve sarımsağı rendeleyip diğer malzemeleri de ilave ettikten sonra kıymaya katıp en az 10 dakika iyice yoğuruyoruz.
İyice yoğurduktan sonra, tam tadını ve kıvamını almak için bu köfte harcını kapaklı bir kabın içerisine koyup kapattıktan sonra 24 saatliğine buzdolabınızda bekletiniz.
24 saat sonra ızgarada pişirip en lezzetli köfteyi afiyetle yiyebilirsiniz.
Izgarası olmayan veya zor olduğunu söyleyenlere, tavalarında da yağlı-yağsız pişirebilirler.
El altında bulundurmak için, 250-500 gramlık porsiyonlar halinde buzdolabı paketi içine veya streçle sardıktan sonra derin dondurucunuzda saklayabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

HİÇ BİR ŞEY OLAMADIK,  ÖZENTİDEN BAŞKA...   "Ah Müjgan... Çok arada kaldık biz, Kendimiz olamadık. Tespih elimize, Malboro ağzımıza yak...